Algemeen

‘t Is moeilijk bescheiden te blijven

17 jul. 2020

Bij Countus staan veel collega’s uit de business- en expertiseteams direct in contact met klanten. Tegelijkertijd zijn er serviceteams – waaronder Facilitair, Merk en Online Marketing, HRM, Financieel en Functioneel Beheer – die alles op de achtergrond verzorgen. Zij maken het hun collega’s mogelijk om zo goed en gemakkelijk mogelijk te werken. Vaak zijn we bescheiden in wat we allemaal organiseren. Maar dit keer besteden we hier juist graag extra aandacht aan. Kom meer te weten over het serviceteam facilitair.

9.999 lampen die branden

Het serviceteam facilitair krijgt vaak de vraag: ‘Wat doen jullie nou eigenlijk precies?’. Kitty van Dam, medewerker binnen het team, vertelt: ‘Op zich zijn we blij met die vraag. Dat betekent namelijk dat er een heleboel plaatsvindt zonder dat collega’s daar wetenschap of ‘last’ van hebben. Ik noem altijd als voorbeeld dat we niemand horen over de 9.999 lampen die wél branden. Maar over die éne die het niet doet, krijgen we tig meldingen.’

‘Dat geeft niet, dat is zoals het hoort te zijn. Wij zorgen, op de achtergrond, voor alles om het onze collega’s zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dat is onze taak.’

Afwisselende werkzaamheden

Alle 24 Countus-kantoren zijn nu coronaproof. ‘In afstemming met de directie en de teamleiders van de vestigingen hebben we een facilitair advies gegeven en uitgevoerd’, legt Kitty uit. ‘Je vindt nu bijvoorbeeld desinfecterende zuilen op de vestigingen.’

‘Ook werken we veel samen met de afdeling Merk & Online Marketing om het oude logo te vervangen voor het nieuwe. Dat zie je duidelijk op de panden en vlaggen maar je vindt het nieuwe logo ook terug op koffiekopjes, relatiegeschenken en ga zo maar door.’

Het team

Naast Kitty, werken ook Wybren Tjeerdsma en Berry Grasso in het serviceteam facilitair. Wybren is het eerste aanspreekpunt voor medewerkers. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het wagenpark. ‘Wybren komt meestal op de fiets naar het werk’, vertelt Kitty. ‘Maar af en toe hebben we geluk. Dan komt hij in zijn VW-busje aangereden, eigenlijk bedoeld voor vakanties met zijn vriendin.’

‘Berry Grasso zit altijd met een grote glimlach op kantoor’, gaat Kitty verder. Hij houdt zich bezig met het technisch gebouwenbeheer, telefonie, (netwerk)verbindingen en veiligheid. Ik werk samen met beide mannen en ben verantwoordelijk voor het gebouwenbeheer, inkoop en wagenparkbeheer.’

Medewerkers die bij Countus in dienst komen, maken op de eerste dag al kennis met het serviceteam facilitair. Voor hen zijn uiteraard alle facilitaire zaken geregeld, waaronder werkplek, telefoon, laptop en eventueel een auto. Ook bij overnames, verhuizingen, verbouwingen etc. maakt team facilitair het mogelijk dat adviseurs goed hun werk kunnen doen.

Betrokken

‘Alle leden van het team voelen zich erg betrokken bij Countus’, zegt Kitty. ‘Dat uit zich bijvoorbeeld in onze betrokkenheid bij de personeelsvereniging, de ondernemingsraad en YouCount. Mensen die onderdeel zijn van ons team zijn per definitie breed geïnteresseerd, kennen het bedrijf van binnen en van buiten en hebben een groot probleemoplossend vermogen. En het belangrijkste: we hebben vooral heel veel plezier in ons werk.’

Meer weten?

Meer weten over hoe het serviceteam facilitair Countus-collega’s ondersteunt? Neem contact op met Kitty van Dam via: [email protected]

Bovenstaande foto is overigens gemaakt voor de 1,5 meter samenleving.