‘Ik kreeg bijna direct antwoord. Op een feestdag nota bene!’

Wieske Mosmuller

In gesprek met huisarts Wieske Mosmuller

8 jaar geleden startte Wieske Mosmuller haar carrière als huisarts. Ze had haar opleiding net afgerond, maar niemand had haar voorbereid op het runnen van een bedrijf. Medisch was ze uitstekend onderlegd, maar hoe begin je een eigen zzp-onderneming als waarnemend huisarts? ‘Daar hebben veel beginnend huisartsen vragen over’, zegt Wieske. ‘Ik ben heel blij dat ik een betrouwbare partij als Countus Seres heb gevonden die mij ondersteunt bij het ondernemen.’

Persoonlijk en begripvol

‘Countus Seres weet niet alleen heel goed dat je als beginnend huisarts veel vragen hebt, ze nemen je meteen ook echt serieus. Hoe werkt het bijvoorbeeld met de btw? Als huisarts ben je daarvan vrijgesteld, maar ik deed ook medische keuringen waarover je wel btw moet afdragen. Countus Seres kon me niet alleen duidelijk vertellen hoe ik daarmee om moet gaan, ze zijn ook heel persoonlijk en begripvol.’

In Wieskes eerste jaar lag er in het pinksterweekend ineens een aanslag van de belastingdienst op de mat van € 50.000. En daar schrok ze flink van. ‘Ondanks dat je weet dat het niet kan kloppen, slaat je hart wel even op hol. Zo’n brief voelt toch behoorlijk serieus. Dreigend zelfs nadat ik las wat de sancties zijn als je de aanslag niet betaalt. In lichte paniek mailde ik Simon van Veelen, mijn contactpersoon bij Countus Seres, en kreeg bijna direct antwoord. Op een feestdag nota bene!’

‘Simon gaf meteen aan dat de Belastingdienst een fout had gemaakt en dat hij het voor me ging oplossen. Dat is op zo’n moment een enorme opluchting. Ik heb dan ook echt het gevoel dat ik op Countus Seres kan bouwen. En ondanks dat het best een groot kantoor is, heb ik eerder het gevoel dat het een persoonlijk contact is, dan een zakelijk contact. Dat vind ik ontzettend prettig.’

Laagdrempelige communicatie

Simon helpt Wieske onder meer bij haar jaarlijkse belastingaangiften. Wieske verzamelt de benodigde gegevens en Simon verzorgt de aanslag. ‘Inmiddels weet ik wat de mogelijkheden zijn, maar in het begin was dat wel anders’, zegt Wieske. ‘Dan is het fijn om te horen welke kosten aftrekbaar zijn en wat je bijvoorbeeld kunt met representatiekosten.’

Naast de belastingaangiften en jaarrekeningen rekent Wieske ook met allerlei andere vragen op Countus Seres. ‘Denk aan vragen over pensioenen en levensverzekeringen. Ook wilde ik op een gegeven moment iets gaan doen met coaching. Maar hoe werkt zoiets? Valt coaching onder de hoed van huisarts of regel je dat op een andere manier? Countus Seres is dan een hele fijne sparringpartner en dat komt denk ik vooral door de laagdrempelige manier van communiceren.’

Praktijkovername

‘Dat sparren was ook heel fijn toen ik in mijn beginjaren van plan was een praktijk over te nemen’, gaat Wieske verder. ‘Uiteindelijk heb ik toen besloten om het niet te doen en Countus Seres heeft me daarbij echt oprecht geadviseerd. Het ging hen er vooral om wat ik persoonlijk belangrijk vond. Voor hen was het natuurlijk interessanter geweest als de praktijkovername wel door was gegaan, maar ze gaan in zo’n geval totaal niet voor hun eigen gewin.’

Interessante updates

‘Dat Countus Seres me op de hoogte brengt van actuele veranderingen, vind ik bovendien echt een pre. Er zitten regelmatig interessante updates in mijn inbox. Bijvoorbeeld over de Wet DBA die binnenkort gaat veranderen. Door de nieuwe maatregelen zal er voor mij als waarnemend huisarts veel veranderen. Ik ben blij dat Countus Seres dit soort ontwikkelingen op de voet volgt. Dat zorgt er namelijk voor dat ik rustig en goed geïnformeerd mijn werk kan doen.’

‘Gelukkig kan ik als ik ergens een onrustig gevoel over heb, altijd bij Simon terecht. En ik weet dat als er in de tussentijd iets verandert, Countus Seres me op de hoogte brengt. Dat geeft me echt een gevoel van vertrouwen.’

Meer informatie? Neem contact op met Simon van Veelen
Neem contact op met Simon van Veelen