24-uurs zorg
Jenny runt Huize Weltevrede zonder dat ze enige subsidie ontvangt vanuit de overheid. En met de huidige bezetting is dat financieel gezien lastig. ‘Ik vind dat onze bewoners hoe dan ook de zorg en aandacht moeten krijgen die ze verdienen’, legt Jenny uit. ‘Alle bewoners hebben recht op 24-uurs zorg, dus bij ons krijgen ze die ook daadwerkelijk. Ook al kost het ons geld.’
‘Wij weten alles van onze bewoners en ze betekenen veel voor ons. Het moet niet zo zijn dat een bewoner maar een nummertje is. Natuurlijk, ik ben onderneemster en ik wil aan het einde van de rit wel wat overhouden voor mezelf, maar ik hoef er echt geen dure auto van te kopen. Mijn koekblikje brengt me overal waar ik moet zijn.’
Steun en aandacht
De zorg en aandacht die Jenny aan haar bewoners geeft, krijgt ze ook weer terug van de partijen waar ze mee samenwerkt. ‘Van Countus vooral’, vertelt ze. ‘Samenwerken met Countus levert me oprecht veel op. En dan heb ik het niet per se over het financiële stuk.’
‘De steun en aandacht die ze mij geven vind ik ongekend. Ze nemen me serieus en beantwoorden al mijn vragen, ook al bel ik 10 keer op een dag. Countus geeft mij het gevoel dat ik er altijd terecht kan, en dat is – helemaal als beginnende ondernemer – ontzettend fijn.’
Nauwe samenwerking
Jenny maakt hier dan ook graag gebruik van. ‘Ik werk heel nauw samen met de adviseurs van Countus. Ze verzorgen niet alleen onze belastingaangiften en jaarrekeningen, maar ook onze personeelsadministratie en juridische zaken. En we zijn van plan om bij te bouwen, zodat we meer bewoners kunnen ondersteunen op onze boerderij. Erik Middelveldt (ondernemersadviseur bij Countus) helpt me om de financiering van die bouw mogelijk te maken.’
‘Voordat ik met de bank in gesprek ging over de financiering, maakte Erik een heel verslag over hoe we ervoor staan. Ook schetste hij verschillende toekomstige situaties. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met mijn omzet als de kamers voor 80% bezet zijn? Erik was zelfs aanwezig bij het daadwerkelijke gesprek met de bank. Hij kan op zo’n moment veel dieper op bepaalde zaken ingaan dan ik. Bovendien waardeert zo’n bank zijn inbreng enorm en dat brengt mij in een veel prettigere positie.’
Peptalk
‘En’, gaat Jenny verder, ‘als je eens een peptalk nodig hebt, moet je Erik bellen. Soms zie ik het gewoon even niet meer zitten en Erik zorgt er dan écht voor dat ik weer vertrouwen krijg in mijn onderneming. Dat ik waardeer wat ik in de afgelopen 3 jaar al bereikt heb. Dat vind ik heel veel waard.’
Volgens Jenny is Erik niet de enige bij Countus met een belangrijke inbreng. Ook Ben Spenkelink en Rene Kosse spelen bijvoorbeeld een belangrijke rol als ze vragen heeft over haar personeel en de salarisadministratie. ‘Het fijne bij Countus is dat de lijntjes zo kort zijn. Ons gehele dossier ligt daar, dus er kunnen gemakkelijk collega’s aanhaken met een andere discipline. Ze regelen alles voor me en dat scheelt mij ontzettend veel werk.’