Algemeen

‘Bij Countus kan ik mijn financiële kennis combineren met automatisering’

16 dec. 2020

Naast het ontlasten van ondernemers bij financiële en fiscale werkzaamheden, besteden we bij Countus ook veel aandacht aan andere processen binnen de bedrijfsvoering. Zo richt Businessteam Staphorst zich op de optimalisatie van ICT-systemen. Dit team focust zich vooral op efficiënt werken en het verkrijgen van inzicht in data. Assistent accountant Ruben Hoeve vertelt over zijn rol hierin.

Vooruitstrevend

Ruben is sinds 2017 werkzaam bij Countus in Staphorst. ‘Nadat ik mijn opleiding bedrijfseconomie aan Windesheim had afgerond, werd ik benaderd door businessteam-directeur Martijn Strating. Het werd mij snel duidelijk dat Countus een vooruitstrevende organisatie is. En eentje waar ik me kan blijven ontwikkelen. De keuze om bij Countus aan de slag te gaan was snel gemaakt!’

Administratie digitaliseren

Veel ondernemingen bevinden zich op dit moment in een transitie rondom het digitaliseren van administratieve processen. ‘Ik vind het fantastisch dat ik bij Countus mijn financiële kennis kan combineren met mijn andere passie, namelijk automatisering’, legt Ruben uit. ‘Juist in deze tijd kunnen wij voor ondernemers van grote meerwaarde zijn op dit vlak.’

‘Wij ondersteunen ondernemers bij het automatiseren en digitaliseren van de administratie, waardoor ze meer tijd overhouden voor het echte ondernemen. Door onze systemen zoveel mogelijk te integreren met die van de klant, is het namelijk mogelijk om kort op de cijfers te zitten en hier snel op te sturen.’

Automatisering en rapportage

Als het gaat om ICT-oplossingen, kunnen ondernemingen van klein tot groot bij Countus terecht. Ruben: ‘We kijken naar de wensen van de klant en op basis daarvan besluiten we hoe we de administratie en systemen het efficiëntst kunnen inrichten.’

Met betrekking tot software heeft Countus een partnerschap met Visma. Ruben heeft zich officieel laten certificeren tot implementatiepartner van het programma van Visma. ‘Visma.net is een financieel en logistiek platform dat zich voornamelijk richt op grotere ondernemingen’, zegt Ruben. ‘Het pakket is volledig gepersonaliseerd in te richten en heeft vergaande automatiserings- en rapportagemogelijkheden.’

‘Maar wij gaan een dergelijk traject áltijd blanco in. Als blijkt dat een ander software-pakket beter aansluit bij de wensen van de ondernemer, dan kiezen we voor dat systeem én faciliteren we de implementatie ervan.’

Meer weten?

Ben je als ondernemer benieuwd wat de mogelijkheden zijn rondom automatisering voor jouw onderneming? Neem dan contact op met een adviseur. Middels een vrijblijvende quickscan gaan wij samen met jou na wat de mogelijkheden zijn op dit gebied.