Menu

Strategisch advies

Borduur je al jaren voort op wat je succesvol deed? Maar wil je nu minder voor de hand liggende richtingen verkennen? Vanzelfsprekendheden uitdagen? Strategische vragen scherp krijgen? Countus helpt je met een goede en snelle analyse.

 

Frisse blik

Het is niet eenvoudig om van een afstand naar je eigen onderneming te kijken als je daar jarenlang emotioneel en intellectueel in hebt geïnvesteerd. Het is bijzonder lastig om deze investeringen ‘af te schrijven’. Maar soms is het wel noodzakelijk. Echt loslaten geeft veel inzicht. Inzicht in kansen in de markt, verbeterpunten, zaken waar je mee moet stoppen en zaken die je juist snel moet oppakken.

Het is vooral die frisse, nieuwe blik die waarde toevoegt bij het beantwoorden van strategische vragen. Countus helpt je daarbij. We begeleiden het proces van bewustwording en besluitvorming. We zorgen voor inspiratie en voorkomen tunnelvisie. We helpen je reflecteren, beter overwogen beslissingen te nemen. De tijd te nemen voor strategie en de lange termijn.

 

Strategische vragen

Spelen de volgende vragen wel eens door je hoofd? Wij denken graag met je mee. Helpen je richting te kiezen.

  • De marges en de omzet dalen en de kosten kunnen niet verder omlaag. Wat nu?
  • Hoe gaan we om met bedreigingen als internet, technologische ontwikkelingen en wet- en regelgeving?
  • Hoe spelen we in op trends?
  • Welke markten zouden we nog meer kunnen bedienen? En hoe gaan we die bereiken?
  • Wat kunnen we toevoegen aan onze producten en diensten? En wat kan ‘eruit’?
  • Moeten we activiteiten stoppen of verkopen?
  • Welke activiteiten moeten we zelf blijven doen? En welke moeten we uitbesteden?
  • Wat betekent een nieuwe koers voor de organisatie? Kunnen onze mensen dat aan? En hoe gaan we dat managen?

 

Startup

Ben je een startup? En wil je een keer sparren over strategische keuzes? Countus helpt je op weg. Soms helpt het om de eerste stap te zetten. En kan je zelf vervolgstappen zetten. We helpen je bij vragen als:

  • Wat is onze propositie?
  • Hoe zetten we onze producten of diensten in de markt?
  • Wat is ons verdienmodel en welke prijs moeten we vragen?
  • Via welke kanalen bereiken we de klant?
  • Wat moeten we zelf doen en wat kunnen we beter uitbesteden?
  • Gaan we alleen alle risico lopen en tijd investeren of doen we er verstandig aan om een partner of investeerder te zoeken. En wie dan?
  • Wat zijn de belangrijksterisico’s en hoe kunnen we die beheersen?

 

Meer weten?

Wil jij het beste uit jezelf halen? Je bedrijf laten bloeien? En kan je wel wat hulp gebruiken bij het beantwoorden van strategische vragen? Vul het contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Datum: 26-07-2016